miercuri, 9 aprilie 2008

chestii pe care nu le inteleg

da bine! unele lucruri nu le inteleg! altele nu vreu sa le inteleg;
de vreo 2 saptamani sunt de.a dreptul obsedata de viata, de destin, de lucrurile care se intampla intr.un fel si intrebarile referitoare la felul in care s.au petrecut. am cautat tot felul de raspunsuri. unul dintre oamenii pe care i.am intrebat a fost profesorul de religie, un tip nonconformist, tare direct si tare inovator,as zice chiar curajos, dar e si tare ,tare simpatic care ne raspunde de fiecare data la cele mai bizare intrebari(la o ora am discutat despre babe si strigoi si cimitire). intr.una din ora l.am intrebat despre destin: mi.a zis ca exista o conlucrare cu D.zeu. vorbeam de vise si aspiratii. cand intampinam greutati in infaptuirea lor inseamna ca nu trebuie sa mai luptam pentru ele sau doar le consideram pure obstacole si-i dam inainte cu tupeu???!!? nah foarte greu ,oricum...zicea ca trebuie sa vb cu un duhovnic, dar cu totii stim cat de greu e sa gasesti un astfel de om: un om care sa vrea sa te cunoasca si sa aiba rabdare sa.ti dea sfaturi. cel putin eu mi.am pierdut increderea in preotii din orasul meu. intotdeuna gasesc biseria inchisa(de parca ar avea program, scuze chiar are program de la 8-16, deci numa atunci pot aprinde si eu o lumanare,ma pot ruga sa iau bacu ) e penibil. adica tocmai ei....cei ce ar trebui sa fie atat de intelepti pacatuiesc atat de mult: de unu aud ca are amanta ,altu e betiv - iar eu ma duc sa.mi spun oful unui astfel de om care se presupune ca ar vrea sa te ajute, cica. imi da sa citesc nush ce...cred ca nici el nu stie exact si gata spovedania.
adevarul e ca suntem liberi sa facem ce vrem. asta e. si alt adevar e ca incercam sa ne lamurim ca nu exista nimic acolo si ca suntem singuri. ne punem mintea unde mintea n-are ce cauta- doar inima? dar cine mai are timp de inima?de suflet? am cunoscut un tip odata care era ateu. foarte calm tipu. isi permitea sa fie ateu: avea bani,lux,prieteni,parinti ok, si cu toate astea de ce mi se parea mie pierdut?asa foarte aiurea sentimenul.
in fine...revin maine cu ceva impresii despre libertate. pana atunci o sa tot intreb. si revin

Un comentariu:

Bismarck spunea...

Rox, singura sansa de a gasi un duhovnic e undeva la o manastire. Cel putin asa cred si acolo am fost indrumat si eu de cateva ori daca vrei sa ai siguranta ca persoana respectiva te asculta si chiar vrea sa te ajute si nu o considera doar o "slujba" la care merge zilnic...si trebuie neaparat sa-si faca treaba. Dar manastiri in preajma nu prea sunt...asa ca nu stiu...
Iar de inteles...nu stiu, eu de mult m-am resemnat...sunt lucruri pe care nu trebuie sa le intelegem...sau nu suntem capabili s-o facem.